Istraživanje: Recikliramo više kad znamo da tako nastaje novi proizvod
Istraživanje: Recikliramo više kad znamo da tako nastaje novi proizvod
  01.07.2019  |  10:23
Vrijeme čitanja: 2 min
Poticanje ljudi da razmisle o mogućnosti transformacije otpada u novi proizvod ključ je za povećanje stope recikliranja

Potrošači su skloniji recikliranju ako znaju koji će novi proizvod nastati iz recikliranog otpada, pokazalo je istraživanje koje je proveo znanstveni tim s Penn State Universityja i Boston Collegea. Rezultati istraživanja objavljeni su u lipanjskom izdanju časopisa Journal of Marketing pod naslovom "Knowing What it Makes: How Product Transformation Salience Increases Recycling". Autori su Karen Page Winterich, Gergana Y. Nenkov i Gabriel E. Gonzales.

Privatni sektor širom svijeta okreće se održivom poslovanju, ali potrošačke navike kada je riječ o recikliranju ne drže korak. U Sjedinjenim Američkim Državama reciklira se samo 25,8 posto otpada, dok je 2015. na globalnoj razini reciklirano tek 13 posto.

Istraživački tim proveo je šest studija u kojima je testirao kako promocija o tome da iz recikliranog otpada nastaje novi proizvod (značajna transformacija proizvoda) utječe na svijest potrošača.

U prvoj studiji od ispitanika je traženo da se riješe uredskih papira. Oni koji su vidjeli poruku da se reciklirani materijal pretvara u isti proizvod - papir (80,5%), ili neki drugi proizvod - gitaru (79,1%) - reciklirali su više od ispitanika koji su vidjeli generičku poruku o recikliranju bez pojašnjenja o transformaciji proizvoda (50,9%).

Druga studija pokazala je da su ispitanici koji su gledali oglase za proizvode nastale iz prepoznatljivih recikliranih plastičnih predmeta reciklirali više (87,7%) od onih koji vidjeli oglase u kojima se spominjalo samo da tvrtka redovito reciklira otpad (71,7%).

Treća studija uspoređivala je tri poruke kako bi se potvrdilo da značajna transformacija proizvoda povećava stopu recikliranja čak i kada se ne specificira proizvod koji nastaje iz recikliranog materijala, nego se potrošačima jednostavno poruči da recikliranjem nastaje nešto novo. Pokazalo se da već sama poruka o transformaciji potiče ljude na recikliranje. Drugim riječima, poticanje ljudi da razmisle o mogućnosti transformacije otpada u novi proizvod ključ je za povećanje stope recikliranja.

Preostala tri istraživanja bavila su se praksom. U prvom istraživanju Google Ads kampanja za reciklirane traperice generirala je 0,26 posto klikova (click-through rate) naspram 0,18 posto klikova na oglas u kojem nije naglašeno da je riječ o proizvodu nastalom recikliranjem.

Druga studija provedena je uoči sveučilišne nogometne utakmice. Navijači kojima je rečeno što se sve može proizvesti iz ambalaže koja ostaje nakon njihove konzumacije hrane i pića reciklirali su 58,1 posto svog otpada. Oni koji su primili samo tradicionalnu poruku o recikliranju, izdvojili su za recikliranje samo 19 posto.

U trećem istraživanju tim je nadzirao dva odlagališta otpada u sklopu sveučilišnog kampusa. Pokazalo se da su studenti bili revniji u odlaganju otpada za recikliranja kada je bilo naznačeno da recikliranjem nastaju novi proizvodi. Kada to nije bilo naglašeno, veliki dio otpada koji bi se mogao reciklirati završio je u smeću.

"Ovo istraživanje ima važne implikacije za tvrtke i organizacije koje nastoje povećati stopu recikliranja. Studije pružaju uvjerljive dokaze da potrošači recikliraju više kada znaju da se reciklirani materijali pretvaraju u nešto novo", rekla je Karen Page Winterich.

„Naglašavanje transformacije u komunikaciji s potrošačima trebao bi biti prioritet za svaku organizaciju koja želi povećati stopu prikupljanja otpada. Veća stopa recikliranja ne donosi samo društvene i ekološke prednosti. Ona također osigurava izvorne materijale koje tvrtke trebaju za održivu proizvodnju robe u kružnom gospodarstvu", poručila je Winterich.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Tehnoeko
Ekologija
Ekologija stručno Električni automobili – Jesu li stvarno prijateljski za prijateljski za okoliš?

Nalazimo li se pred erom električnih automobila? Mediji euforično najavljuju da će do 2025. godine prometovati samo električna cestovna...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom STRUČNO Gospodarenje glomaznim otpadom

Glomazni odnosno kućni otpad je komunalni otpad koji se ne može (prvenstveno zbog dimenzija) prikupljati zajedno s ostalim miješanim...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom Interview Bez ZCGO-a nema cjelovitog rješenja za zagrebački otpad

Jedna od prioritetnih mjera Plana gospodarenja otpadom RH za razdoblje 2017. – 2022. je brži razvitak održivog kružnog gospodarenja...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom gospodarenje otpadom Virovitica dobila igralište s podlogom od recikliranih tenisica

Investitor je virovitička tvrtka za gospodarenje otpadom Flora VTC, a izvođač radova bila je tvrtka ZZ Concept iz Zagreba

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje plastike Pennon Grupa gradi najveću tvornicu za recikliranje plastike u Velikoj Britaniji

Tvornicu za recikliranje plastike vrijednu 65 milijuna funti pogonit će 252 milijuna funti vrijedno postrojenje za proizvodnju energije iz...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje Otvoreno reciklažno dvorište Općine Matulji u Jurdanima

Projekt je vrijedan 5,21 milijun eura, a sufinanciran je sredstvima iz Kohezijskog fonda Europske unije s 85 posto bespovratnih sredstava

Tehnoeko
Novosti
Novosti KRUŽNA EKONOMIJA Tvornica za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva

KLM je prva kompanija na svijetu koja ulaže u postrojenje za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva – jedino takve vrste u svijetu

Tehnoeko
Ekologija
Ekologija akcija Hrvatski i slovenski ronioci čistili podmorje Savudrijske vale

U akciji je sudjelovala i IV. Međunarodna dječja ronilačka eko patrola. Osim što su pomagala u čišćenju mora, djeca su učila o...