Mobilni sustav transfera i transporta MKO
Mobilni sustav transfera i transporta MKO
  24.10.2018  |  12:45
Vrijeme čitanja: 4 min
Nakon zatvaranja svih neusklađenih odlagališta u Hrvatskoj, od početka 2019. godine i neminovnog otvaranja novih ŽCGO, komunalna vozila za prikupljanje, zbijanje i transport miješanog komunalnog otpada morat će se prazniti na udaljenijim usklađenim odlagalištima, a za to izvedbom i funkcionalnošću sigurno nisu predviđena

Preuzetim iskustvom iz europske prakse (Azienda Municipale Ambiente S.p.A. iz Rima), tvrtka Alfateh ekologija i energetika iz Rijeke prezentira još jedan način konvencionalnog transfera miješanog komunalnog otpada, koji je prihvatljiv za JLS od 15.000 stanovnika na više i najmanju udaljenost prijevoza od 50 km. Imperativ budućeg vremena nameće sve ozbiljnije analize i opcije primjene  transfera miješanog komunalnog otpada iz JLS sa malobrojnim domaćinstvima do uređenih aktivnih odlagališta ili ŽCGO.

Alfateh je ovu temu otvarao u Tehnoeku još 2007. i 2009. godine, kad je uočen aktualni tehnološki problem u zbrinjavanju MKO, koji je s vremenom postajao sve ozbiljniji i izazovniji.

Dva prihvatljiva, konkretna rješenja iz prakse predstavljena su 2016. (prihvaćeno u  projektu u Splitsko-dalmatinskoj županiji) i 2018., preciznije, u prethodnom izdanju Tehnoeka. A sada Alfateh prezentira i treće tehničko rješenje iz prakse, pod naslovom: "Mobilni sustav transfera i transporta miješanog komunalnog otpada na ŽCGO i uređena aktivna odlagališta poluprikolicom sa stražnjim punjenjem konvencionalne izvedbe, pomoću mobilne pretovarne rampe s dozatorom“. Mobilni sustav transfera MKO obavlja se pomoću konvencionalne poluprikolice sa stražnjim punjenjem i pražnjenjem, koja je konstrukcijski izvedena kao i svaka druga nadogradnja s potisnom pločom u zadnjim vratima za zbijanje MKO i unutarnjom potisnom pločom u spremniku za pražnjenje. Izvedba poluprikolice najveći je oblik komunane nadogradnje iz sveukupne game istovjetnih proizvoda proizvođača Flli. Mazzocchia.

Poluprikolica zapremine 43 + 3 m3  ima vlastiti diesel - električni pogon spojen na hidraulički sustav nadogradnje, smješen u prednjem dijelu čeličnog spremnika, iznad  sedla tegljača. Sve radi autonomno - neovisno od vučnog vozila ili mjesta primjene. Dimenzije poluprikolice mogu se prilagoditi količini otpada, a bazna izvedba podrazumijeva duljinu 12.450 mm, širinu 2.550 mm i visinu 3.960 mm. Zajedno s vučnim vozilom, skup vozila ima ukupnu duljinu 15.400 mm. Prednost ove poluprikolice s vodotijesno zavarenim spremnikom na pomoćnoj šasiji je što se može koristiti zajedno s mobilnom rampom za transfer MKO, ali i individualno. Odnosno, na postojećim ili privremenim reciklažnim dvorištima, za separatne potrebe zbrinjavanja selektivnog otpada i transport istoga do ovlaštenog koncesionara, onda kada to tehnološki odgovara komunalnom društvu u JLS.

Ukupna dopuštena masa poluprikolice s vučnim vozilom - tegljačem je 40.000 kg. Masa prazne poluprikolice je 15.500 kg, što uz vučno vozilo od 7.500 kg daje ukupnu masu 23.000 kg i neto nosivost otpada 17.000 kg. Bazna, korisna zapremina poluprikolice je 43 m3 . Vrlo bitan je podatak omjera zbijanja otpada koji se može regulirati iz kabine do 7:1, zavisno o strukturi i vrsti otpada.

Visina utovara od 1.400 mm i širina od 2.080 mm omogućava primjenu niske pretovarne rampe duljine 8.120 mm,  te kontrolu transfera otpada na vidnoj udaljenosti. Razlika u visini transportne trake - utovar/istovar - je okruglo jedan metar. Montažom četiri para upravljivih kotača, čelična transportna traka s dozatorom postaje mobilna i može se prilagoditi svakoj vrsti radnog prostora, po želji korisnika. Vlastiti dizel – električni pogon hidrauličkog sustava mobilnog trakastog transportera omogućava neovisan rad na odabranom prostoru, namjenjenom  pretovaru – transferu otpada. Pogonski dizel motor ima snagu 32 kW, tih je u radu i daljinski je upravljiv. Kapacitet pretovara trakastog transportera je do 35 t/h, što je više od kapaciteta punjenja poluprikolice. Dakle, dnevni rad trakastog transportera nije nikada dulji od 2-3,5 sata, ako izuzmemo gradove iznad 150.000 stanovnika. 

Tegljač - vučno vozilo može se stoga angažirati u prijevozu za jednu do dvije ture dnevno, što rezultira ukupnom masom prevezenog miješanog komunalnog otpada od 36 t/dan. Naravno, očekivani i obvezujući cilj je smanjenje ukupne količine miješanog komunalnog otpada i povećanje reciklažnog otpada, što znači da je kapacitet poluprikolice od 43 m3  dostatan i omogućava njenu dugovječnu primjenu u transferu miješanog komunalnog otpada s navedenom mobilnom opremom.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Tehnoeko
Ekologija
Ekologija stručno Električni automobili – Jesu li stvarno prijateljski za prijateljski za okoliš?

Nalazimo li se pred erom električnih automobila? Mediji euforično najavljuju da će do 2025. godine prometovati samo električna cestovna...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom STRUČNO Gospodarenje glomaznim otpadom

Glomazni odnosno kućni otpad je komunalni otpad koji se ne može (prvenstveno zbog dimenzija) prikupljati zajedno s ostalim miješanim...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom Interview Bez ZCGO-a nema cjelovitog rješenja za zagrebački otpad

Jedna od prioritetnih mjera Plana gospodarenja otpadom RH za razdoblje 2017. – 2022. je brži razvitak održivog kružnog gospodarenja...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje Istraživanje: Recikliramo više kad znamo da tako nastaje novi proizvod

Poticanje ljudi da razmisle o mogućnosti transformacije otpada u novi proizvod ključ je za povećanje stope recikliranja

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom gospodarenje otpadom Virovitica dobila igralište s podlogom od recikliranih tenisica

Investitor je virovitička tvrtka za gospodarenje otpadom Flora VTC, a izvođač radova bila je tvrtka ZZ Concept iz Zagreba

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje plastike Pennon Grupa gradi najveću tvornicu za recikliranje plastike u Velikoj Britaniji

Tvornicu za recikliranje plastike vrijednu 65 milijuna funti pogonit će 252 milijuna funti vrijedno postrojenje za proizvodnju energije iz...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje Otvoreno reciklažno dvorište Općine Matulji u Jurdanima

Projekt je vrijedan 5,21 milijun eura, a sufinanciran je sredstvima iz Kohezijskog fonda Europske unije s 85 posto bespovratnih sredstava

Tehnoeko
Novosti
Novosti KRUŽNA EKONOMIJA Tvornica za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva

KLM je prva kompanija na svijetu koja ulaže u postrojenje za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva – jedino takve vrste u svijetu