Smanjenje emisije ugljičnog dioksida iz novih vozila
Smanjenje emisije ugljičnog dioksida iz novih vozila
  05.10.2018  |  12:19
Vrijeme čitanja: 1 min
Zastupnici Europskog parlamenta glasovali su u korist prijedloga smanjenja emisija ugljičnog dioksida iz novih osobnih automobila i novih lakih gospodarskih vozila u EU-u za 40 posto do 2030. godine

Prijedlog je usvojen s 389 glasova za, 239 protiv i 41 suzdržan, te poziva na smanjenje emisija ugljičnog dioksida za 20 posto do 2025. i 40 posto do 2030. godine. Prijedlog je podijelio zastupnike Europskog parlamenta te su u raspravi socijaldemokrati i zeleni podržali veća smanjenja dok su pučani upozoravali na moguće posljedice takve mjere po radna mjesta u automobilskoj industriji. Europska komisija prethodno je predlagala 30 posto do 2030. godine. Davor Škrlec, hrvatski europarlamentarac i član Odbora za okoliš, javno zdravlje i sigurnost hrane, smatra da Europska unija, ukoliko namjerava ozbiljno pristupiti provedbi Pariškog sporazuma i dekarbonizacije gospodarstva do 2050., mora djelovati već sada usvajanjem ambicioznih ciljeva koji potiču implementaciju vozila s nultim emisijama. "Transport je jedini sektor u kojem emisije stakleničkih plinova i dalje rastu.

Cestovni promet odgovoran je za 22 posto emisija stakleničkih plinova u EU-u, a od toga od automobila i kombija 73 posto", rekao je Škrlec. Istaknuo je kako će novi standardi emisija za Europsku uniju dovesti do stvaranja radnih mjesta i potaknuti Europu da više ulaže u čista vozila. "Ne smijemo ugroziti klimu jer se neke vlade i Europska komisija ponašaju kao lobisti za automobilsku industriju. U nadolazećim pregovorima, Parlament mora čvrsto stajati iza dogovorenih ciljeva ili riskiramo daljnje potkopavanje naših nastojanja da se približimo ispunjavanju klimatskih obveza koje je Europska unija preuzela Pariškim sporazumom", upozorio je Škrlec. Hrvatski europarlamentarac Jozo Radoš, član Saveza liberala i demokrata za Europu (ALDE), komentirajući glasovanje na plenarnoj sjednici kazao je kako hrvatska Vlada treba pripremiti mjere za provedbu odluke EU-a o oštrom smanjenju emisije ugljičnog dioksida iz automobila do 2030. godine.

„Hrvatska treba pratiti trendove smanjivanja emisije ugljičnog dioksida, jer je to opći interes naših građana, i pokušati postići omjer raspodjele tereta većih troškova na sve dionike cijeloga procesa. Dakle, ravnomjerno rasporediti taj teret i na kupce i na sve porezne obveznike", rekao je Radoš. "To je zahtjevna zadaća i želio bih da hrvatska vlada ima jasno stajalište o tome što joj je činiti u razdoblju od donošenja Uredbe, nakon pregovora s Vijećem EU-a, do 2030. godine“, dodao je.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom Kompostiranje Kompostiranje – sušenje - stabilizacija - prioriteti gospodarenja komunalnim otpadom u Hrvatskoj

Aerobna biološka obrada je važan čimbenik održivog gospodarenja otpadom i biološke (organske, ekološke) poljoprivrede i kružnog toka...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom Gospodarenje biootpadom Urbano bioplinsko postrojenje AWM/BEKON

Suha fermentacija je tek dio CSGO (Cjelovitog sustava gospodarenja otpadom) grada Münchena. Tvrtka AWM se transformira iz sakupljača i...

Tehnoeko
Ekologija
Ekologija pitka voda Vrijednost pitke vode

Zanimljivi podaci o gospodarenju vodom koje su objavili Njemački savez komunalnih tvrtki te Savezni statistički ured, ukazuju na trend...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom INTERVJU Dubravko Ponoš Odvojeno sakupljanje i recikliranje nema alternativu

Moramo biti realni i svjesni da bez centara za gospodarenje otpadom i ostale infrastrukture nećemo imati održiv sustav gospodarenja...