Transfer miješanog komunalnog otpada u funkciji ekonomičnijeg poslovanja
Transfer miješanog komunalnog otpada u funkciji ekonomičnijeg poslovanja
  26.09.2018  |  11:20
Vrijeme čitanja: 4 min
Nakon zatvaranja svih neusklađenih odlagališta u Hrvatskoj od početka 2019. godine, komunalna vozila za prikupljanje, zbijanje i transport miješanog komunalnog otpada morat će se prazniti na udaljenijim usklađenim odlagalištima, a za to izvedbom i funkcionalnošću sigurno nisu predviđena. Posljedica će biti bitan porast troškova poslovanja lokalnih komunalnih društava

Tvrtka Alfateh ekologija i energetika iz Rijeke promovira provjerena tehnološka rješenja kojima bi se mogle ublažiti financijske posljedice neizbježnog produljenja transportnog puta komunalnih vozila.  A ta se rješenja odnose se na pretovar miješanog komunalnog otpada iz postojećih komunalnih vozila za skupljanje otpada u isto takvo vozilo s potisnom pločom konvencionalne izvedbe, ali maksimalno dopuštenih gabarita i kapaciteta. Maksimalna dopuštena duljina takvog vozila iznosi 12 metara, a na dotičnoj šasiji je moguće postići najveću zapreminu nadogradnje od 36 m3 i nosivost 20 tona, uz poštivanje ograničenja najveće dopuštene mase od 40 tona. Ovakvo rješenje pretovara otpada iz manjih komunalnih vozila u najveće vozilo iz proizvodnog asortimana tvrtke Mazzocchia  nije nikakav novitet, već provjereno iskustvo iz dugogodišnje prakse komunalnog društva koje racionalno zbrinjava miješani komunalni otpad u jednom gradu sa 4,5 milijuna stanovnika, a prezentirana vozila sa slika i dan danas ispravno rade. 

Nacionalna strategija gospodarenja otpadom putem aktualnih zakona i propisa nalaže sanaciju svih neusklađenih odlagališta, ili njihovo zatvaranje od  01.01.2019. godine, bez mogućnosti daljnjeg korištenja. Izuzetak bi bila jedino odlagališta koja su u postupku sanacije. Stoga je nužno pronaći način da se miješani komunalni otpad iz jedinica lokalne samouprave koja će ostati bez dosadašnjih odlagališta brzo i učinkovito preveze na druga, usklađena odlagališta. I to uz minimalno povećanje  ionako visokih troškova poslovanja komunalnih društava.

Alfateh ekologija i energetika u više je navrata prezentirala jednostavno izvedene sustave pretovara u Italiji, s ciljem njihove aplikacije u Hrvatskoj. Jeftino i jednostavno premještanje miješanog  komunalnog otpada moguće je i na lokalitete udaljene više od 50 kilometara, ili u buduće ŽCZGO u Hrvatskoj. Ista prezentacija za zainteresirane stranke održana je i u Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost prije nekoliko godina, sa detaljnim opisom tehničke izvedbe i racionalnosti postupka pretovara u praksi. Međutim, u tvrtki Alfateh ekologija i energetika smatraju da je kod ovih do sada izvedenih betonskih pretovarnih rampi u naše dvije županije, nažalost, izostao smisao njihovog postojanja. Stoga ovom prilikom prezentiraju novo iskustvo iz prakse, s istim ciljem ali pojednostavljenim rješenjem transfera miješanog komunalnog otpada. Dodatna motivacija za korisnike trebali bi biti još niži troškovi investicije.Komunalno vozilo za pretovar i transferiranje miješanog komunalnog otpada iz lokalnih komunalnih vozila do odlagališta, prikazano na slikama, ima omjer zbijanja 6:1 i kapacitet pojedinačnog punjenja 6,5 m3/min. Potpuno se napuni za 36 minuta kontinuiranim programiranim ciklusom punjenja. Pražnjenje miješanog komunalnog otpada iz nadogradnje obujma 36 m3 traje 2,25 minuta.

Nadogradnja je montirana na podvozje konfiguracije 8x4, sa četiri osovine pojedinačne nosivosti 2x8,5t + 2x13t. Najveća dopuštena masa mu iznosi 40 tona, a registrira se na crvene pločice jer vozi djeljivi teret i ima povećani osovinski pritisak. Nadogradnja ima ugrađenu vagu između glavne i pomoćne šasije, pa može kontinuirano mjeriti masu utovarenog miješanog komunalnog otpada. A ta se informacija putem GPS/GSM tehnologije može podijeliti sa svim mjerodavnim učesnicima u procesu pretovara i prijevoza. Za prijevoz miješanog komunalnog otpada iz komunalnog društva do odlagališta, potrebno je ishoditi dozvolu od koncesionara prometnice, za trasu po kojoj će ovo vozilo svakodnevno prometovati, jer je ruta prijevoza uvijek ista i kontinuirano se ponavlja. Visina utovara u veliko komunalno vozilo je 1.400 mm iznad tla, a manja lokalna komunalna vozila, kapaciteta od 8 do 25 m3 imaju nižu visinu pražnjenja. Stoga se koristi mobilna pretovarna rampa, a njena izvedba je vidljiva na skici br. 1. Opremljena je vlastitim dizel motorom i hidrauličkim sustavom pokretanja i upravljanja. Rampa je natkrivena i atmosferilije nemaju utjecaja na pretovar ili obrnuto, pretovar nema utjecaja na okoliš, što pojednostavljuje birokratiziranje s dozvolama za pretovar. Kako lokalna komunalna društva selektivno izdvajaju iz miješanog komunalnog otpada korisne komponente, rapidno će se smanjivati masa ostatka za odlaganje, a time proporcionalno i potreba za transferom otpada. Prezentirano vozilo nosivosti 20 tona, smanjivat će proporcionalno broj prijevoza i dugoročno opravdati investiranje u prezentiranu opremu. Motiv i namjera tvrtke Alfateh ekologija i energija je pravovremeno ukazati na prihvatljivo i jeftino rješenje premještanja miješanog komunalnog otpada našim komunalnim društvima i plasiranje informacije već izvedenom, vrlo praktičnom rješenju, koje se može aplicirati i u Hrvatskoj. Na struci ostaje da prepozna učinkovitost prezentiranog tehnološkog procesa pretovara i transfera miješanog komunalnog otpada u cilju ekonomičnijeg poslovanja komunalnih društava.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Tehnoeko
Ekologija
Ekologija stručno Električni automobili – Jesu li stvarno prijateljski za prijateljski za okoliš?

Nalazimo li se pred erom električnih automobila? Mediji euforično najavljuju da će do 2025. godine prometovati samo električna cestovna...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom STRUČNO Gospodarenje glomaznim otpadom

Glomazni odnosno kućni otpad je komunalni otpad koji se ne može (prvenstveno zbog dimenzija) prikupljati zajedno s ostalim miješanim...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom Interview Bez ZCGO-a nema cjelovitog rješenja za zagrebački otpad

Jedna od prioritetnih mjera Plana gospodarenja otpadom RH za razdoblje 2017. – 2022. je brži razvitak održivog kružnog gospodarenja...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje Istraživanje: Recikliramo više kad znamo da tako nastaje novi proizvod

Poticanje ljudi da razmisle o mogućnosti transformacije otpada u novi proizvod ključ je za povećanje stope recikliranja

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom gospodarenje otpadom Virovitica dobila igralište s podlogom od recikliranih tenisica

Investitor je virovitička tvrtka za gospodarenje otpadom Flora VTC, a izvođač radova bila je tvrtka ZZ Concept iz Zagreba

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje plastike Pennon Grupa gradi najveću tvornicu za recikliranje plastike u Velikoj Britaniji

Tvornicu za recikliranje plastike vrijednu 65 milijuna funti pogonit će 252 milijuna funti vrijedno postrojenje za proizvodnju energije iz...

Tehnoeko
Gospodarenje otpadom
Gospodarenje otpadom recikliranje Otvoreno reciklažno dvorište Općine Matulji u Jurdanima

Projekt je vrijedan 5,21 milijun eura, a sufinanciran je sredstvima iz Kohezijskog fonda Europske unije s 85 posto bespovratnih sredstava

Tehnoeko
Novosti
Novosti KRUŽNA EKONOMIJA Tvornica za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva

KLM je prva kompanija na svijetu koja ulaže u postrojenje za proizvodnju održivog zrakoplovnog goriva – jedino takve vrste u svijetu